Destination: Kiviks skördefest marknad with a D tour

Idag var jag, Mahsa, Ladybag o Shub i Kivik resan dit blev int riktigt som vi trott. Efter att jag dagen innan kollat in Skånetrafiken som angav att vi skulle behöva åka 3 bussar för att komma till Kiviks marknad beslöt vi oss att fråga bussföraren om det stämde. Hon menade att vi lika gärna kunde åka med henne hela vägen till Simrishamn och sedan bytta buss där till Kvik. Error error det skulle vi inte lyssnat på. För väl frame i Simrishamn visar det säg att nästa buss inte går förrän om 2 timmar, great. Vi ringer taxi bolaget för och fråga hur mkt det skule kosta att ta sg dit med taxi 360 kr ...we dont think so. Vi går och äter och funderar på hur vi ska göra, strunta i marknaden och bara vara i Simrishamn eller åka dit och vara där ca en halvtimme? Vi bestämmer oss för att börja gå mot nästa busstation samtidigt som vi stannar för en massa fotograferande hela tiden. Bussen kommer tillslut och vi får äntligen komma till marknaden, slipper dessutom att betala inträde hehe, mysig marknad men hade förväntat mig mer och trodde framförallt att det skulle vara större. Så vad händer sen då jo bussen vi ska ta tillbaka har givetvis precis gått och nästa går om 2 timmar...så vi får komma på en ny plan med att åka till Kristianstad och sedan till Lund med tåget. Vi beger oss till en annan busshållplats och hänger i gräset tills bussen ska komma, men det kommer inte och vi väntar och väntar. Sedan kommer en kille fram och säger att bussen är sen ca 20 min vilket sedan visar sig bli 40 min (Skånetrafiken hör snart av mig om den där resegarantin) detta innebär att vi missar tåget till Lund från Kristiansstad, ny plan vi åker tll Hässleholm och bytter tåg där istället, men givetvis kommer inte tåget till Lund från Hässleholm förrän 20 min senare hahah inget gick som vi ville men kul hade vi :)

På väg mot Simrishamn jag och Mahsa


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0